فروشگاه اینترنتی وودمارت پلاس

لوازم یدکی موتور در اصفهان

موتورسیکلت ها روش حمل و نقل مناسب تری نسبت به اتومبیل ها هستند. موتورسیکلت ها در مقایسه با خودروها ارزان تر هستند و همچنین می توانند در ساعات شلوغی در فضاهای کوچک تردد کنند تا از اتلاف وقت در ترافیک جلوگیری کنند، علی الخصوص در شهرهای شلوغی مانند تهران که ترافیک بسیار آزاردهنده ای دارد. قطعا هرچه که با موتورسیکلت خود برانید اصطحلاک وسیله تان بالا رفته و نیاز به لوازم یدکی موتور در اصفهان پیدا میکنید. با این حال، یک موتور سیکلت بدون قطعات و لوازم یدکی کافی نمی تواند به درستی کار کند.

لوازم یدکی موتور در اصفهان را از کجا تهیه کنیم؟

شیرازویو به عنوان بزرگترین مرکز توزیع قطعات ویو در جنوب کشور با گستره ای از انواع موتورسیکلت و دوچرخه برقی و لوازم یدکی موتور ایران دوچرخ اقدام به فروش اینترنتی محصولات خود نموده و تجربه لذت بخشی را برای دارندگان موتور تداعی میکند.

در فروشگاه شیرازویو کلیه لوازم یدکی موتور در تهران و سراسر کشور را در سریع ترین زمان ممکن با تضمین کیفیت درب منزل دریافت نمایید.

لوازم یدکی موتور سیکلت بر اساس دسته بندی

لوازم یدکی موتور سیکلت در اصفهان بر اساس دسته بندی

موتورسیکلت ها به همان اندازه که هیجان انگیز هستند، داشتن درک اولیه از اجزای اساسی موتورسیکلت ضروری است. این می تواند به شما کمک کند تا با موتورسیکلت خود با خیال راحت رانندگی کنید و همچنین می توانید از آنچه وسیله نقلیه خود می تواند انجام دهد بیشترین بهره را ببرید. 

برخی از قطعات یدکی موتورسیکلت در صورت آسیب دیدگی باید به طور مرتب تعویض شوند تا عملکرد موتور به درستی به کار خود ادامه دهد. برخی اصطلاحات فنی ممکن است برای سوارکاران بی تجربه کمی ناآشنا به نظر برسد. کسانی که تازه وارد دنیای موتور سیکلت شده اند ممکن است برای درک نحوه کار یک موتورسیکلت دچار مشکل شوند.

بنابراین، ما یک راهنمای ساده را گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کند تا به بخش های ضروری موتورسیکلت دست پیدا کنید. 

همچنین در صورت نیاز به هرگونه لوازم یدکی موتورسیکلت از اقصی نقاط کشور میتوانید محصول مورد نیاز خود را از فروشگاه آنلاین شیراز ویو با تضمین کیفیت درب منزل تحویل بگیرید.

اجزای اصلی یک موتور سیکلت

موتور

موتور قلب تپنده هر موتورسیکلتی است. هر موتورسیکلت برای قدرت به موتور احتراق داخلی متکی است. به طور کلی دو نوع موتور اصلی در موتور سیکلت وجود دارد، دو زمانه یا  چهار زمانه .

یک محفظه کوچک محصور که در آن شمع ها مخلوط کنترل شده ای از هوا و سوخت را مشتعل می کنند. سوخت مشتعل شده به سرعت در داخل سیلندر خود منبسط می شود. فشار ایجاد شده سپس به پیستون نیرو می دهد. این پیستون که توسط میله ای به هم متصل می شود، یک محور بزرگ به نام میل لنگ را می چرخاند که سپس چرخ عقب را به حرکت در می آورد.

این میل لنگ حرکت را توسعه می دهد. سپس میل لنگ پیستون را دوباره به داخل سیلندر هل می دهد و با آن تمام گاز سوخته را خارج می کند. سپس گاز از طریق دو سوپاپ که به اگزوز منتهی می شود از موتور خارج می شود.

موتور موتورسیکلت

تعلیق 

درک سیستم تعلیق موتورسیکلت، می تواند برای باز کردن پتانسیل واقعی موتور شما حیاتی باشد. هدف اصلی سیستم تعلیق موتور سیکلت این است که چرخ های شما را محکم روی زمین نگه دارد. بدون نصب سیستم تعلیق جلو و عقب، موتور شما با کوچکترین ضربه ای در جاده تعادلش را از دست می دهد. 

سیستم تعلیق موتور سیکلت از ترکیب فنر و دمپر استفاده می کند. اینها ضربه را جذب می کنند و شاسی (قاب) موتور را از راکب جدا می کنند.

هر موتورسیکلت دارای سیستم تعلیق جلو و سیستم تعلیق عقب است که معمولاً یا بازوی چرخشی یا دمپر هیدرولیک در چرخ عقب است.

بسته به طرح یا مدل موتورسیکلت، ممکن است بتوانید سیستم تعلیق را متناسب با وزن خود یا زمینی که قصد دارید در آن سوار شوید، تنظیم کنید.

مرکز لوزام یدکی موتور سیکلت

چرخ ها 

چرخ ها قطعات موتورسیکلت هستند که نیرو را از موتور دریافت می کنند.  لاستیک‌های موتورسیکلت در اشکال و اندازه‌های مختلف برای هر وسیله نقلیه یا سبک سوارکار وجود دارند.

به طور کلی تایرها را می توان به سه نوع تقسیم کرد: 

  • لاستیک های آفرود

  این لاستیک ها شکلی بسیار خشن و برآمده دارند. هدف این سازه برای موتورسواری آفرود و جاده های خاکی مناسب بوده و برای زمین ناهموار و نرم، کشش و چسبندگی خوبی دارد. 

  • لاستیک های جاده یا خیابان (گشت و گذار)

  لاستیک های خیابان معمولاً همیشه صاف هستند. هدف آنها حفظ حداکثر چرخ موتورسیکلت روی زمین برای دستیابی به بهترین کشش است.  

  • تایرهای اسپرت دوگانه 

 اینها ترکیبی از دو نوع ذکر شده در بالا هستند. آنها هنوز هم زبری لاستیک های خارج از جاده را حفظ کرده اند. اما آنها گسترده تر و مسطح تر هستند و آنها را برای هر نوع زمین مناسب می کند

اگزوز 

اگزوز یکی از حیاتی ترین بخش های موتورسیکلت است. هنگامی که سوخت در محفظه های احتراق داخلی می سوزد، اگزوز آن را به بیرون هدایت می کند.اگزوز نیز برای حفظ صدای موتور در حجم قابل کنترل ضروری است.

ترمز 

ترمزها قطعاتی از موتورسیکلت هستند که نمی توانید بدون آنها کار کنید. 

اگر نحوه عملکرد ترمزهای خود را بدانید، می توانید ایمن تر رانندگی کنید و در هزینه های تعمیرات ناشی از تعویض آنها صرفه جویی کنید. 

موتورسیکلت ها دارای دو مجموعه مختلف ترمز برای کنترل چرخ های جلو و عقب هستند. چرخ جلو به قدرت ترمز بسیار بیشتری نیاز دارد، بنابراین معمولاً برجسته تر از ترمز عقب است. 

دو نوع ترمز موتورسیکلت وجود دارد که احتمالاً آنها را پیدا خواهید کرد . ترمزهای دیسکی و ترمزهای درام.

  • ترمزهای دیسکی

 در موتورسیکلت های بزرگتر محبوب هستند زیرا دیسک ها قدرت ترمز قابل توجهی بیشتری تولید می کنند. 

  • ترمزهای درام

 یک نوع قدیمی تر هستند که بیشتر در موتورسیکلت های کوچکتر یافت می شوند یا عمدتاً به عنوان ترمز عقب استفاده می شوند.

شیرازویو
داشبورد موتور سیکلت

داشبورد 

داشبوردهای مدرن موتور سیکلت یکی دیگر از قطعات ضروری یک موتور سیکلت است. 

موقعیت و پیکربندی داشبورد بین مدل‌ها و سازنده‌ها متفاوت است. اما، همیشه بین یا زیر فرمان و در دید واضح برای راننده قرار دارد. 

داشبورد موتورسیکلت تقریباً همیشه شامل موارد زیر است: 

  • سرعت سنج :  این مقدار RPM فعلی (دور در دقیقه) را به موتور سوار می گوید.
  • سرعت سنج :  سرعت سنج سرعت موتور سیکلت را به راننده می گوید (به MPH یا کیلومتر)

همچنین ممکن است شامل چراغ احتراق، سنجش دمای موتور یا چراغ های هشدار باشد.

صندلی 

شکل و اندازه صندلی موتور سیکلت بسته به نوع موتورسیکلت شما متفاوت است. 

صندلی ها یکی از رایج ترین قطعات موتورسیکلت هستند که ممکن است یک راکب بخواهد آن را تغییر دهد. بسته به ترجیح شما، ممکن است بخواهید به ویژه برای سفرهای طولانی، لایی یا پشتی اضافه کنید. برخی از موتورسیکلت ها نیز دارای فضای اضافی برای یک سرنشین یا دو سرنشین هستند. 

هرم گاز 

وقتی پشت فرمان موتورسیکلت هستید، باید بدانید که در حال انجام چه کاری هستید.  شما فقط باید اهرم گاز موتور خود را بچرخوانید. اگر اهرم گاز را بیش از حد بگیرید، ممکن است موتور سیکلت را به شدت و با سرعت بیشتر به جلو حرکت دهید. 

هدف اهرم گاز افزایش یا کاهش سرعت دوچرخه بسته به جهتی است که اهرم را می چرخانید. 

اهرم ترمز

تنها یک اهرم ترمز روی موتور سیکلت وجود دارد. اهرم جلو سمت چپ ترمزهای جلو را کنترل می کند، ترمز عقب با یک پدال کنترل می شود. برای کارکرد موثر اهرم ترمز جلوی موتورسیکلت، از هر چهار انگشت خود استفاده کنید تا آن را به سمت خود فشار دهید. هرچه ترمز را قوی تر بکشید، موتورسیکلت سریعتر متوقف می شود. 

اهرم کلاچ 

اهرم کلاچ یکی از حیاتی ترین قطعات موتورسیکلت است.کلاچ موتورسیکلت در مجاورت اهرم ترمز در سمت چپ موتورسیکلت قرار دارد.

برای استفاده از کلاچ در موتورسیکلت، اهرم را به سمت خود بکشید تا نیروی موتور خود را به چرخ عقب جدا کنید. سپس می توانید دنده را عوض کنید. پس از تکمیل، اهرم را رها کنید تا برق به چرخ عقب بازگردد.

ضروری است که بدانید کلاچ شما چگونه کار می کند. کنترل ضعیف کلاچ می تواند باعث از کار افتادن موتورسیکلت شما در هنگام کم کردن سرعت یا تعویض دنده شود. 

تعویض دنده مونورسیکلت

تعویض دنده

برای تعویض دنده در موتورسیکلت، باید از دسته کلاچ و پدال پا در سمت چپ دوچرخه استفاده کنید. 

کنترل کلاچ در موتورسیکلت شبیه کلاچ در خودرو است. وقتی اهرم کلاچ را می کشید، می توانید به همان اندازه محکم یا سریع باشید. با این حال، زمانی که کلاچ را مجدداً با آزاد کردن فشار درگیر می‌کنید، باید این کار را به روشی روان و کنترل‌شده انجام دهید تا از سکون جلوگیری کنید. 

فرآیند تعویض دنده در موتور سیکلت به شرح زیر است:

  1. اهرم کلاچ را با هر چهار انگشت دست چپ فشار دهید
  2. سپس با استفاده از اهرم تعویض دنده با پای چپ دنده مورد نظر را انتخاب کنید.
  3. در نهایت اهرم کلاچ را به آرامی و به طور یکنواخت رها کنید تا قدرت در دنده جدید دوباره فعال شود.

دسته فرمان

سایر قسمت‌های موتورسیکلت که باید با آن‌ها کنار بیایید، دسته‌ی فرمان است.

فرمان موتورسیکلت فرمان و جهت حرکت موتورسیکلت را کنترل می کند. دسته‌ها در سبک‌ها و اندازه‌های مختلفی برای مطابقت با ترجیحات مختلف سوارکاران عرضه می‌شوند.

فرمان موتور سیکلت علاوه بر جهت و فرمان، شامل اجزای کنترلی زیر نیز می باشد: 

  • کلید قطع کن موتور
  • کلید راه اندازی برق
  • یک کنترل کننده برای چراغ های موتور سیکلت
  • دسته کنترل ترمز جلو
  • گاز
دسته فرمان موتور سیکلت
لوازم یدکی موتور ایران دوچرخ

پدال پا 

سه قسمت اصلی کنترل پا در یک موتورسیکلت وجود دارد که باید به آنها تسلط داشته باشید. 

پدال ترمز عقب، پدال تعویض دنده و پدال استارت وجود دارد. 

پدال ترمز عقب در سمت راست موتورسیکلت قرار دارد، معمولا بالای زیرپایی. برای استفاده از این ترمز باید از پای خود برای اعمال فشار استفاده کنید تا زمانی که موتورسیکلت کُند شود. 

پدال دنده موتور سیکلت معمولاً در سمت چپ و در کنار زیرپایی قرار دارد. زمانی که می خواهید دنده ها را تعویض کنید، هم از دسته کلاچ و هم از پدال دنده به صورت هماهنگ استفاده کنید. 

محدوده دنده هایی که هر موتورسیکلتی خواهد داشت بسته به مدل یا نوع دوچرخه شما متفاوت است. 

در نهایت پدال استارت نیز در سمت راست موتورسیکلت و در کنار زیرپایی قرار دارد. هدف از پدال استارت این است که شمع ها را مشتعل کند و موتورسیکلت را برای حرکت آماده کند.

پدال پا موتورسیکلت

چراغ ها و نشانگرها 

چراغ های سیگنال 

درک نقش چراغ های سیگنال روی داشبورد شما برای ایمن نگه داشتن شما در جاده بسیار مهم است. 

برای آسان‌تر کردن کارها برای موتورسواران، اکثر چراغ‌های سیگنال موتورسیکلت نماد هستند. آنها همچنین دارای کد رنگی هستند (از سبز تا قرمز)

چراغ‌های هشدار قرمز و کهربایی (که نشان‌دهنده عملکرد بخش‌های جدی‌تر موتورسیکلت هستند) در زیر توضیح داده شده‌اند: 

  • چراغ احتراق موتور سیکلت (قرمز):

 این چراغ به عنوان نماد باتری نمایش داده می شود. فقط زمانی باید روشن شود که احتراق روشن شود و بعد از چند لحظه خود به خود خاموش می شود. 

  • چراغ فشار روغن (قرمز)

 چراغ هشدار فشار روغن شبیه نماد ظرف روغن است. اگر هنگام سواری روشن شود، به راننده می گوید که فشار روغن آنها پایین است. 

  • چراغ دمای موتور (قرمز)

 این چراغ هشدار سطح پایین مایع خنک کننده موتور را نشان می دهد. به شما هشدار می دهد که ممکن است موتور بیش از حد گرم شود. نماد این نور یک دماسنج در اطراف یک سیال است. در صورت روشن شدن این چراغ باید هر چه سریعتر موتور خود را متوقف کرده و خاموش کنید.

  • چراغ ABS (قرمز):

 همه موتورسیکلت ها ABS (سیستم ترمز ضد قفل) ندارند. اما اگر چراغ شما روشن است و چراغ ABS روشن است، ممکن است نشانه مشکل ترمز شما باشد.

چراغ های جلو

برای ایمن ماندن در جاده به خصوص در شب، باید قسمت های چراغ های جلوی موتورسیکلت را بدانید.

برای کار با چراغ های جلو، معمولاً یک سوئیچ در کنار انگشت شست چپ شما قرار می گیرد. این سوئیچ به موتورسواران امکان استفاده از پرتوهای کامل و کم‌تاب را می‌دهد.

سایر قطعات موتورسیکلت

موتورسیکلت ها ماشین های پیچیده ای با قطعات بی شماری هستند که به عملکرد آنها کمک می کند.

تمام قطعات موتورسیکلت که در بالا توضیح داده شده است باید به خوانندگان درک تقریبی از بخش های حیاتی یک موتورسیکلت که هر راکب باید بداند، ارائه دهد.

با این حال، راکبان باید توجه داشته باشند که اینها به هیچ وجه تمام قطعات موتورسیکلت موجود نیستند.

با دستیابی به بخش‌های اساسی موتورسیکلت، امیدواریم می‌توانید درک درستی از این که چگونه این بخش‌های موتورسیکلت بر عملکرد موتورسیکلت به‌عنوان یک کل تأثیر می‌گذارند، ایجاد کنید.

با این کار، می‌توانید تمام قسمت‌های مختلف موتورسیکلت خود را درک کنید و اینکه چگونه آن‌ها به طور مشترک برای ایجاد موتور سیکلتی که دوست دارید کار می‌کنند

سبد خرید

« قابل توجه مشتریان عزیز »

ضمن عرض تبریک سال نو، با توجه به آغاز تعطیلات سال نو، ارسال سفارشات فروشگاه، از تاریخ 20 فروردین ماه انجام می گردد. از صبر و بردباری شما سپاسگزاریم.

دلیل بازگشت وجه

0 موارد محصول
فروشگاه