موتورسیکلت لاکی 180 یکی از موتورسیکلتهای شهری است که توسط شرکت SYM موتور در تایوان طراحی و ساخته شده است. این موتورسیکلت توسط شرکت سهند سیکلت سپاهان واردات و مونتاژ میشود.
لاکی 180 با یک موتور قوی تجهیز شده است که به واسطه گیربکس اتوماتیک، به سوارکار قدرت و راحتی بیشتری ارائه میدهد. همچنین، بدنه این موتورسیکلت به دلیل ارتفاع بالا و استفاده از رینگ 16 اینچ، از سایر اسکوترهای موجود در بازار بلندتر و ظاهری زیباتری برخوردار است.”
انجین موتور
موتورسیکلت لاکی 180 دارای یک انجین 180 سی سی چهارزمانه هواخنک میباشد. این انجین دو سوپاپ دارد و به لطف قدرت بالای خود، حداکثر توان 8.8 کیلووات و گشتاور 12.5 نیوتن متر را در 7000 دور در دقیقه تولید میکند. موتورسیکلت لاکی 180 با شتاب صفر تا 60 کیلومتر در ساعت در زمان 7.2 ثانیه و نهایت سرعت 120 کیلومتر در ساعت به سرعت خواهد رسید. این موتورسیکلت از سیستم انتقال نیروی CVT استفاده میکند و بدون زنجیر، به صورت مستقیم نیرو را به چرخ عقب منتقل میکند. علاوه بر این، لاکی 180 دارای هندلینگ بسیار خوبی در سواری موتورسیکلت است و استهلاک پایینی دارد که باعث طول عمر بالای انجین میشود.
موتورسیکلت لاکی 180 دارای صفحه نمایشگری دیجیتال و آنالوگ است. این نمایشگر اطلاعاتی را نمایش میدهد. دورسنج موتور در یک مکان مناسب در صفحه نمایشگر قرار دارد و با استفاده از دکمه “Set” میتوان دور موتور و کیلومترشمار را تغییر داد. نمایشگر همچنین اطلاعاتی مانند پیمایش کلی، آخرین پیمایش و وضعیت سطح بنزین را نیز نشان میدهد. قابلیت روشن و خاموش کردن چراغهای راهنما و یادآوری خاموش کردن آن پس از خروج از چرخش به راست یا چپ نیز در صفحه نمایشگر وجود دارد. همچنین، این نمایشگر قادر است دو واحد مسافت، مایل و کیلومتر را نمایش دهد.
در قسمت جلوی موتور، در داشبورد لاکی 180، یک پورت شارژ USB (PLUG USB CHARGER) قرار دارد که راکب میتواند موبایل خود را در آن قرار داده و در حین شارژ کردن آن، با آرامش به سواری خود ادامه دهد.
ترمز ترکیبی (CBS)
سیستم ترمز لاکی 180 با استفاده از ترمز ترکیبی (CBS) عمل میکند. این سیستم ترمز دارای جفت دیسک برای هر چرخ موتورسیکلت است. با استفاده از سیستم ترمز CBS، زمان کاهش سرعت و توقف موتور به حداقل ممکن میرسد و احساس اطمینان بیشتری به شما القا میکند.
این سیستم با شکستن فشار ترمز بر روی پمپهای چرخها عملکرد خود را آغاز میکند و با استفاده از نیروی ثقل که به وجود میآید، کنترل بهتری روی ترمز اعمال میشود. این سیستم منجر به بهبود 40 درصدی زمان توقف در هنگام ترمز گرفتن میشود و همچنین باعث کاهش فرسایش قطعات ترمز، از جمله لنت ترمز، میشود. به این ترتیب، سیستم ترمز CBS در لاکی 180 عملکرد ترمزگیری عالی را برای شما فراهم میکند.
فضای زیر زین
زیر صندلی لاکی 180، فضایی به اندازه یک کلاه کاسکت بزرگ برای حمل وسایل شما وجود دارد. برای دسترسی به این فضا، میتوانید زیر صندلی را به دو روش مختلف با چرخاندن سوییچ به جهت مخالف یا استفاده از دکمهی صندق پران باز کنید. به منظور افزایش امنیت، سوییچ مخفی زیر صندلی نیز در موتورسیکلت لاکی 180 نصب شده است، به طوری که روشن کردن موتور بدون فعال بودن این سوییچ امکانپذیر نیست.
سیستم تعلیق
موتورسیکلت لاکی 180 از جمله موتورهای محدود با رینگ بزرگ در بازار ایران است. با استفاده از رینگهای 16 اینچی خود، این موتورسیکلت نرمی بینظیری را به سوارکار منتقل میکند و باعث میشود در مواجهه با دستاندازهای جاده با شدت تکانه کمتری روبرو شوید.
1 نظر در “موتورسیکلت لاکی 180 ترکیبی از توان، راحتی و زیبایی در یک موتورسیکلت شهری”