اخبار و مقالات

انواع موتور سیکلت

انواع موتورسیکلت

تقسیم‌بندی‌هایی که برای انواع این نوع وسایل نقلیه در ایران وجود دارد عبارت‌اند از:

  1. موتورهای مخصوص مسابقات یا ریسینگ
  2. موتورهای مخصوص خیابان
  3. موتورهای کراس
  4. موتورهای تریل و …

 

چه نوع موتورسیکلتی مناسب من است؟

استفاده کردن از کلاچ اغلب برای موتورسواران حرفه‌ای و افرادی که موتورسواری را به خوبی فرا گرفته و می‌توانند با استفاده از مهارت خود وسیله نقلیه را به خوبی کنترل کنند و با خطر بسیار کمتری در خیابان‌ها تردد کنند مرسوم است، زیرا اغلب این موتورسیکلت ها از قدرت بیشتری بهره برده در نگهداری کم خرج تر بوده و استانداردهای ساخت بالاتری را به همراه دارند.

در ادامه موتورسیکلت های بدون کلاچ مناسب افرادی است که راحتی در عبور و مرور را به هر چیزی ترجیح می‌دهند و میزان حجم موتور برایشان اهمیت ندارد و کم مصرف تر بود موتور به مزاجشان خوش تر می‌آید.

چیزهایی که شما باید قبل از خرید موتور سیکلت در نظر بگیرید :

۱. ایمنی موتور
۲. بیمه نامه موتور
۳. آنچه را برای شما مناسب است خریداری کنید.
۴. تحقیق خود را انجام دهید.
۵. به قدرت خودداری نکنید.
۶. ارتفاع صندلی
۷. وزن موتور سکیلت

جدا از این موارد، فاکتورهای دیگری هم وجود دارد که لازم است آن ها را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را انجام دهید:

۱. چگونه و با چه هدفی قرار است از موتور استفاده کنید؟

آیا قصد رفت و آمد روزانه را دارید؟ آیا می خواهید برای تعطیلات آخر هفته با آن گشت بزنید؟ آیا پرشور هستید و می خواهید در مسابقات شرکت کنید؟ یا در اطراف جاده های محلی گشت و گذار کنید؟  این سواالاتی است که قبل از خرید موتور باید از خود بپرسید، زیرا موتورهای زیادی وجود دارد که متناسب با سبک و عملکرد خاص سواری طراحی شده اند.

۲. چقدر می توانید موتورسواری کنید؟

زمانی که هنوز در حال یادگیری موتور سواری هستید، مهم است که از خرید دوچرخه خیلی بزرگ، سنگین یا بسیار قدرتمند دوری کنید. دانستن اینکه چه چیزی می توانید نه فقط از نظر جسمی، بلکه از نظر ذهنی بسیار مهم است. اطمینان از اینکه می توانید هر دو پا را محکم روی زمین قرار داده و آن را کنترل کنید، شروع خوبی است، اما به این فکر کنید که هماهنگی چشم و دست شما چقدر مهم است.

۳. چقدر می خواهید برای موتور خود هزینه کنید؟

“انداختن” موتور سیکلت هنگامی که تازه شروع به رانندگی می کنید یک واقعیت است. آسیب رسیدن به دوچرخه به معنای تعمیر آن است که هزینه بالایی دارد و تعمیر دوچرخه های کوچکتر و ارزان تر در مقایسه با بزرگترها راحت تر و ارزان تر است. همچنین، موتورهای بزرگتر معمولاً به معنای پرداخت بیشتر بیمه است.

۴. آیا آن را دوست دارید؟

آخرین، اما از بسیاری جهات، مهمترین عامل برای بررسی این است: وقتی به موتوری که انتخاب کرده اید نگاه می کنید، آیا دوستش دارید؟ آیا به شما انگیزه می دهد که بیرون بروید و سوار شوید و دنیای اطراف خود را تجربه کنید؟ آیا با خود فکر می کنید، ” این یک موتور سیکلت زیبا و شگفت انگیز است؟”

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید موتور سیکلت توجه شما را به۲۵مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این محصولات از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *