اخبار و مقالات

بررسی عملکرد موتور nvx ، مزایا و معایب

موتور یاماها ایروکس ۱۵۵ با طراحی کاملاً اسپرت در بازار ،در قالب یک اسکوتر با سایز بزرگ با ظاهری جذاب و مدرن تنوعی در خیابان‌های شهر مشاهده می‌شود. البته در کنار مدل اصلی این موتور، واردکنندگان و مونتاژکنندگان موتوسیکلت در ایران برای رقابت با هوندا کلیک و نمونه‌های کپی اقتصادی آن که مثل مور و ملخ داشت در خیابان‌ها تردد می‌کرد اقدام به عرضه طرح یاماها ایروکس در بازار ایران کردند.

 

یاماها ایروکس یا طرح ایروکس

نکته ای که باید در انتخاب این دو مدل (یاماها ایروکس یا طرح ایروکس) به آن توجه کنید، این است که آیا خرید این موتور برای بودجه شما مناسب است یا خیر؟

در بازار ایران، موتور یاماها آیروکس در مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود که می‌توان گفت در حالت کلی با دو مدل معمولی و special که بعضی از آنها ساخت کشور تایلند و یکسری از آنها ساخت اندونزی است عرضه می‌شود.

در ایران در حال حاضر یاماها ایروکس در دو نسل مختلف موجود است که خرید و فروش آن در مدل‌های قدیمی و مدل فیس لیفت انجام می‌شود.

مدل فیس لیفت همان مدل قبلی این موتورسیکلت است و فقط از لحاظ ظاهری تغییراتی داشته و تغییری در انجین آن ندارد. اگر ظاهر مدل نیو فیس ایروکس را با نسل قبلی آن مقایسه کنیم، تغییرات ظاهری جذاب‌تر شده است.

لوازم یدکی موتور nvx

مشخصات فنی رایس NVX 150

رایس NVX150 با ۱۴۹.۲ سی سی حجم موتور و ۴ زمانه مجهز به ۸.۵ اسب بخار قدرت و ۹.۴ نیوتن متر گشتاور است. این موتور نسبت به حجم موتور، قدرت متوسطی دارد و در مقایسه با رقبا حدود ۲ اسب بخار ضعیف تر عمل می‌کند. همچنین در زمینه گشتاور، رقباي NVX 150 حدود ۲.۵ نیوتن متر قدرتمندتر هستند. همچنین بر خلاف یاماها ایروکس که با خنک کننده آب عمل می‌کند، NVX 150 از خنک کننده هوا استفاده می‌کند. سیستم انتقال قدرت در این موتور از نوع CVT تسمه‌ای است.

رایس NVX 150؛ جلوه‌ای ارزان قیمت از یاماها ایروکس

ظرفیت باک این اسکوتر اقتصادی و کپی، ۵.۵ لیتر است و مصرف سوخت آن در شرایط بهینه ۳.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. با توجه به این اعداد، NVX 150 نمی‌تواند در زمینه مصرف سوخت همچون یاماها ایروکس موفق عمل کند و در برخی موارد مصرف سوخت بیشتری دارد.

در بخش جلوی NVX 150 از سیستم تعلیق تلسکوپی استفاده شده است و در بخش عقب نیز سیستم تعلیق دوگانه گازی قرار گرفته است. با توجه به اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت کبیر موتور، این اسکوتر شهری می‌تواند به سرعت حداکثر ۸۵ کیلومتر در ساعت برسد.

امکانات NVX 150 کبیر موتور

این اسکوتر شهری و اقتصادی در زمینه امکانات می‌تواند تاحدودی بهتر از رقبای مشابه خود باشد. در NVX 150 از کلاستر دیجیتال، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، استارت بدون کلید، استارت الکتریکی و هندل، شارژر USB، فضای بار پشتی و زیر صندلی، قفل الکتریکی درب باک و صندلی، چراغ روز و … استفاده شده است. همچنین قرار است به‌زودی این اسکوتر کبیر موتور با سیستم ترمز ABS نیز مجهز شود.

طراحی و ظاهر اسکوتر ان وی ایکس ۱۵۰

در زمینه ظاهری، اسکوتر رایس NVX 150 هیچ تفاوت قابل توجهی با نمونه اولیه یاماها ایروکس ندارد و مشاهده می‌شود که این اسکوتر براساس نسخه قبلی ایروکس طراحی شده است. در زمینه ویژگی‌های ظاهری، مانند چراغ‌ها، خطوط طراحی، فضای پایی و … رایس NVX 150 شباهت زیادی به ایروکس اولیه دارد، اما باید توجه داشت که NVX 150 در زمینه انواع رنگ‌ها، مجموعه‌ای گسترده‌تر را به مشتریان ارائه می‌دهد و کبیر موتور نیز ترکیبی از رنگ‌های جذاب را برای این اسکوتر کپی در نظر گرفته است.

قیمت NVX 150 کبیر موتور

در حال حاضر (مهر 1402) قیمت رایس NVX 150 حدود 90تا 120 میلیون تومان است. همچنین احتمالاً نسخه دارای سیستم ترمز ABS این اسکوتر در محدوده قیمتی بیشتری  قرار خواهد گرفت. یاماها ایروکس فول آپشن در حال حاضر قیمتی بیش از 300 میلیون تومان دارد و در یک دوره زمانی تا 400 میلیون تومان هم قیمت گذاری شده بود، اما باید توجه داشت که این تفاوت قیمت میان NVX 150 و یاماها ایروکس به دلیل کیفیت و فناوری است و احتمالاً در طولانی مدت خود را نشان خواهد داد.

مشخصات فنی رایس NVX 150 چیست؟

رایس NVX150 دارای ۱۴۹.۲ سی سی حجم موتور و چهارزمانه است که ۸.۵ اسب بخار قدرت و ۹.۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور نسبت به حجم محفظه احتراق، توان کمی دارد و در مقایسه با رقبای مشابه خود حدود ۲ اسب بخار ضعیف‌تر عمل می‌کند. همچنین در زمینه گشتاور، رقبای NVX 150 حدود ۲.۵ نیوتن متر قدرتمندتر به نظر می‌رسند. همچنین بر خلاف یاماها ایروکس که خنک‌کاری موتور از طریق آب انجام می‌شود، در NVX 150 از خنک‌کاری هوایی استفاده می‌شود. سیستم انتقال قدرت در این محصول از نوع CVT تسمه‌ای است.

 

خرید بهترین و خوش قیمت ترین لوازم یدکی موتور سیکلت : شیرازویو

 

ویژگی‌های NVX 150 کبیر موتور چیست؟

این اسکوتر شهری و اقتصادی در زمینه امکانات می‌تواند تا حدودی بیشتر از رقبای هم‌قیمت خود باشد. در NVX 150 از سیستم نمایشگر دیجیتال، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، استارت بدون کلید، استارت برقی و دسته، شارژر USB، فضای بار در جلوی پای راننده و زیر صندلی، قفل برقی در پنجره صندوق و صندلی، چراغ روز و… استفاده شده است. همچنین قرار است به‌زودی این اسکوتر کبیر موتور با سیستم ترمز ABS نیز مجهز شود.

قیمت اسکوتر NVX 150 چقدر است؟

در حال حاضر (مهر 1402) قیمت NVX 150 در حدود 90تا 120میلیون تومان است. همچنین نسخه دارای سیستم ترمز ABS این اسکوتر احتمالاً در محدوده قیمتی بالاتری  قرار خواهد گرفت.

مشخصات فنی

نوع انجین: تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک

سیستم سوخت رسانی: انژکتور DELPHI

حجم سیلندر: 149.2 سی سی

حداکثر توان: 6.4 کیلو وات در دور 7500

حداکثر سرعت: 85 کیلومتر بر ساعت

گیربکس:اتوماتیک CVT

نوع راه انداز: استارت و هندل

سایر مشخصات

سیستم ترمز جلو:دیسکی

سیستم ترمز عقب:دیسکی

گنجایش سوخت:5.5 لیتر

مصرف سوخت:3.1 لیتر در 100 کیلومتر باگرید مصرف سوخت F

امکانات و آپشن: استارت برقی | طوقه اسپرت آلومینیومی | پورت USB | چراغ LED | KEYLESS

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *